[DisplayNone]

Hvordan vi kan hjelpe deg


Human Resource-ledere er konstant på utkikk etter nye måter å få mer ut av menneskene i deres virksomhet. Våre vurderinger gir folk løsninger, som er lette å implementere, og som påvirker bunnlinjen. Profiles' vurderinger lar deg ikke i stikken ved ansettelsesprosessen, som noen andre ansettelsesverktøyer gjør, vi tilbyr trenings- og coachingrapporter, som kan hjelpe deg med å utvikle medarbeiderne i din organisasjon.

Ofte stilte spørsmål


HR- & utdanningsledere

  1. Hvilke typer av vurderinger tilbyr dere?
  2. Kan jeg tilpasse deres vurdering til å avspeile den unike kulturen i min organisasjon?
  3. Er deres vurderinger vitenskapelig valide og pålitelige (reliable)?
  4. Hvordan kan jeg administrere deres vurderinger i min organisasjon?
  5. Hvilken form for support kan jeg forvente, som kan sikrer at prosessen lykkes?
  6. Har vi bruk for en klinisk psykolog til å overlevere resultatene til kandidatene?
  7. Hvordan krever dere betaling for deres vurderinger og support?
  8. Kan denne løsningen konkurrere med prisen i forhold til andre alternativer?
  9. Hvilke ytterligere utdannelse og støtte leverer dere?
  10. Hvilke typer rapporter er tilgjengelige?
  11. Kan dere integrere systemet med min HRIS?
  12. Kan dere linke deres system til våre kompetanser og "språk" omkring lederskap?
  13. Vil dere forbedre min troverdighet i denne organisasjonen på grunn av deres troverdighet?
  14. Hvordan kan vi vite, at det fungerer?
  15. Hvordan kommer vi i gang?




  1. Hvilke typer av vurderinger tilbyr dere?

    Profiles International tilbyr et komplett sortiment av vurderinger for å hjelpe din organisasjon med å velge de riktige mennesker og utvikle dem til å oppnå sitt fulle potensial i jobben. Disse omfatter:

    • Pre-screeningsvurderinger, som måler grunnleggende jobbrelaterte ferdigheter, og som gir deg innsikt i kandidatens arbeidsmoral, pålitelighet, holdninger til rusmisbruk og integritet.
    • Job-fit vurderinger, som kan tilpasses din organisasjon, som kan hjelpe deg med å velge ut, og utvikle mennesker i spesifikke stillinger innen ledelse, tekniske, salgs- eller service i din organisasjon.
    • Personlighetsvurderinger av "fire-kvadrant"-typen til å motivere og coache medarbeidere, løse konflikter og prestasjonsproblemer etter ansettelsen.
    • 360-graders feedback evalueringer av ledere, som hovedsakelig anvendes for å forbedre effektiviteten til lederne i din organisasjon.
    • Ledelses- og teamvurderinger for å forbedre tilpasningen, interpersonelle relasjoner og arbeidsstyrkens produktivitet.
    •  Engasjementsundersøkelser på arbeidsplassen for å ta pulsen på organisasjonen og identifisere muligheter for å forbedre medarbeidernes moral og tilfredshet.
    • Lojalitetsundersøkelser for kunder, for å øke at kunden blir hos din bedrift og at det fører til en vekst.
    • Kulturanalyse for å sjekke om virkeligheten på arbeidsplassen er i samsvar med forventningene.

    Våre vurderinger er designet til å spille sammen og blir administrert fra en samme plattform, så komfort, anvendelighet og effektivitet blir maksimal.

    TilbaKe til toppen

  2. Kan jeg tilpasse deres vurdering til å avspeile min virksomhets unike kultur?

    Ja! Profiles' vurderinger kan tilpasses din unike kultur, organisasjonsstruktur og jobbeskrivelser, og i de fleste situasjoner uten ekstra omkostninger. ProfileXT ® har en unik jobbmatchingsfunksjon, som gir deg muligheten for å evaluere et individ basert på de kvaliteter, som kreves for og vellykket kunne utføre en bestemt jobb. Våre systemer har unike funksjoner i forhold til å utvikle en bedriftskultur, avdelingskultur, skape en effektiv teamkultur, og til å skape en effektiv lederkultur. For eksempel kan en suksessfull Oslo-selgers kjerneegenskaper være veldig annerledes enn en vellykket selger i Nordland. Vi kan hjelpe deg med å forstå disse forskjellene, slik at du kan velge ut og utdanne ut fra det som virker i din organisasjon. Din Profiles kundeservice representant vil guide deg gjennom hele denne prosessen.

    Tilbage til toppen

  3. Er deres vurderinger vitenskapelig gyldige og pålitelige?

    Ja. Vi tar vitenskapen bak våre vurderinger meget alvorlig og investerer kraftig for å gjøre det. Vi anvender et team av fulltidsansatte psykologer og psykometikere, som utfører kontinuerlig forskning og utvikling for å sikre at våre vurderingsinstrumenter overstiger alle retningslinjer for medarbeidervurderinger. Våre vurderinger overstiger de tretten krav, som det amerikanske arbeidsministerium stiller til vurderinger, og oppfyller alle krav fra EEOC, ADA, DOL og Civil Rights Act. Vurderingene overvåkes i USA også mot å sikre at det ikke oppstår forskjellsbehandling på bakgrunn av kjønn, alder eller etnisitet. Våre vurderinger er pålitelige og gyldige basert på strenge vitenskapelige standarder. I Norge innsamles det nå data for å få godkjenning av Det Norske Veritas. Dette arbeidet blir ferdig i løpet av 2012.

    Tilbage til toppen

  4. Hvordan kan jeg administrere deres vurderinger i min organisasjon?

    Alle våre vurderinger administreres og leveres online. Det er ikke nødvendig med overvåkning ved gjennomføring av vurderingen, så du kan vurdere medarbeidere og jobbsøkere overalt, hvor det er internett adgang. Du kan simpelthen vise medarbeideren, eller den potensielle medarbeideren, veien til din virksomhets online testsenter for å avslutte vurderingen. Resultatene kan ses med det samme og kan deles med alle medlemmer av din organisasjon overalt i verden, uten ekstra omkostninger. Rapportene kan skrives ut på 32 forskjellige språk, slik at du lett kan kommunisere med kandidater og ledere i andre land.

    Tilbage til toppen

  5. Hvilken form for support kan jeg forvente, som kan sikre, at prosessen lykkes?

    Vi er engasjert fullt ut i din suksess. Ditt første supportnivå er din tildelte kundeservicesjef, som vil hjelpe deg med å maksimere mulighetene for dine vurderinger. Din kundeservicesjef vil bruke tid på å lære din organisasjon å kjenne og skape en plan, som passer til din organisasjons behov og mål. Du vil også motta undervisning fra Profiles International for å lære å lese rapportene og anvende opplysningene fra vurderingene.

    Tilbage til toppen

  6. Har vi bruk for en klinisk psykolog til å levere resultatene?

    Nei. Resultatene er tilgjengelig umiddelbart etter vurderingen. Du vil bli trenet i å lese rapportene, forstå alle data og kunnskap om hva du skal gjøre med opplysningene. Du vil være i stand til å beslutte hvilke rapporter du skal vise dine ansatte eller til potensielle medarbeidere. Rapportene er enkle, klare og designet til å bli brukt uten bistand fra en psykolog eller statistiker. Da du ikke vil få bruk for en klinisk psykolog, vil du ikke bli nødt til å betale faste utgifter for profesjonelle konsultasjoner. Det senker din "total cost of ownership" for vurderingene i betydelig grad.

    Tilbage til toppen

  7. Hvordan krever dere betaling for deres vurderinger og support?

    Prisen avhenger av den type vurdering man har bruk for, og det omfang man vil bruke den i. De fleste kunder ønsker å anvende sitt eget Profiles Assessment Center (PAC), som er deres online administrasjonssystem til vurderingene. Det er et engangsetableringsgebyr og et årlig supportgebyr for dette systemet.

    Ditt PAC inneholder din egen bank for vurderinger. Hvis du forventer å bruke et lite antall med vurderinger, kan du på forhånd kjøpe et bestemt antall vurderingstestmeter, og hver gang du vurderer en person, bruker du en testmeter. Hvis du forventer å bruke et stort antall vurderinger, kan du velge å betale et fast månedlig gebyr for så mange vurderinger du har bruk for. Vi tilbyr også en pakke med ubegrenset bruk, som gir deg rett til å bruke avtalt vurdering så ofte du ønsker.

    Tilbage til toppen

  8. Kan denne løsningen konkurrere på pris i forhold til alternativer?

    Ja, spesielt når man betrakter "total cost of ownership" for din vurderingsløsning. Vi krever et engangs etableringsgebyr, en årlig hosting gebyr og deretter et gebyr for de vurderinger du anvender. De fleste av våre kunder velger våre faste kontrakter med ubegrenset bruk. All standard support er inkludert. Pass på skjulte omkostninger, som noen vurderingsvirksomheter pålegger, slik som sertifiseringsgebyrer, konsulenthonorarer for utformingen av kompetansemodeller eller honorarer for tolkningen av deres vurderinger. Vi tilbyr profesjonelle ytelser til kunder med helt unike behov, men de fleste kunder krever ikke disse. Våre løsninger er meget omkostningseffektive og leverer en fremragende "Return of investment".

    Tilbage til toppen

  9. Hvilke ytterlig utdannelse og støtte leverer dere?

    I løpet av prosessen vil din tildelte kundeservicesjef tilby utdannelse til å hjelpe deg og din organisasjon med å lære deg/dere å bruke vurderingene. Treningen fortsetter gjennom den første måned med webinarer og telefonmøter med din kundeservicesjef. Din kundeservicesjef er alltid klar til å hjelpe deg med eventuelle spørsmål du måtte ha vedrørende dine vurderinger. Profiles International gir også live-undervisning på forskjellige steder rundt om i verden for kunder, som ønsker ekstra hjelp med emner som utdannelse ved generasjonsskifte, lederutvikling og jobbmønstertilpasning.

    Selv om ingen profesjonell sertifisering er påkrevet, tilbyr Profiles kurser til å bli en sertifisert bruker av våre produkter. Denne utdannelsen gir en omfattende og dyptgående forståelse av utviklingen, strukturen og bruken av Profiles' produkter. Din kundeservicesjef kan hjelpe deg, hvis du er interessert i denne sertifiseringen.

    Tilbage til toppen

  10. Hvilke typer rapporter er tilgjengelige?

    Rapportene avhenger av vurderingen, og mange vurderinger gir flere forskjellige rapporter for å oppfylle dine behov. Disse kan omfatte:

    •  Plasseringsrapporter
    • Intervjuveiledninger
    • Sammenlignende prestasjonsmodell rapporter
    • Coachingrapporter
    • Teamanalyse- og kompatibilitetsrapporter
    • Ledelsesmessige kompatibilitetsrapporter
    • Lister over utviklingsbehov
    • Strategiske arbeidsstyrkeplanlegningsrapporter [generasjonsskifteplanen kan også brukes til å øke leserens forståelse og unngå sjargong]
    • Organisatoriske analyserapporter
    • Brukerdefinerte rapporter, og mange flere

    Vi skriver våre rapporter i alminnelig språk, så de er meget enkelt for HR-direktører og frontlinjeledere å bruke disse i forhold til sine ansatte. De er så enkle, at dine ledere ikke behøver å være utdannet for og effektivt å kunne bruke rapportene i fullt omfang.

    Tilbage til toppen

  11. Kan dere integrere systemet med min HRIS?

    Absolutt! Vårt online vurderingscenter er basert på HR-XML-vurderingsstandarden (http://www.hr-xml.org/) og kan lett integreres med de fleste systemer. Profiles sikrer en sikker forbindelse til all kommunikasjon med din stillingssøker og giver trinn-for-trinn veiledning for å hjelpe deg og din organisasjon i gang.

    Tilbage til toppen

  12. Kan dere linke til våre kompetanser og "språk" omkring lederskap?

    Ja, det har vi gjort for mange av våre kunder.

    Tilbage til toppen

  13. Vil dere forbedre min troverdighet i denne organisasjon på grunn av deres troverdighet?

    Profiles International gjør en stor innsats for å sikre, at alle våre vurderinger er gyldige og måler presis hva de har til hensikt å måle. Ved å bruke våre vurderinger, har du en gjennomprøvet, pålitelig ressurs for å hjelpe deg med å treffe bedre beslutninger om nye medarbeidere og utdannelse av mennesker i din organisasjon. Dette hjelper deg med å hjelpe din organisasjon med å treffe bedre personalbeslutninger, redusere ansettelsesfeil, forbedre arbeidsstyrkens effektivitet og øke dens produktivitet, engasjement og tilfredshet.

    Du vil også oppleve, at våre vurderinger med tiden gir deg et felles språk og objektive data til å utføre en mer strategisk talentledelse. Å bruke vurderingene gir deg målbare, kvantitative data, som gir deg "Return of investment" og omkostningsreduksjon, som vurderingene vil gi din organisasjon. Derfor skal du ha en betydelig, målbar innflytelse på organisasjonen og på bunnlinjen.

    Tilbage til toppen

  14. Hvordan kan vi vite at det fungerer?

    Din Profiles kundeservicesjef vil hjelpe deg med å etablere "Key performance indicators" (KPI'er), som passer til dine forretningsmål. Deretter vil de hjelpe deg med å etablere benchmarks og mål til å spore dine fremskritt og "Return of investment#. Noen av de mer populære KPI'er, som leverer konkrete omkostningsbesparelser og produktivitetsforbedringer omfatter:

    • Reduksjon av sykefravær, tyveri og personalomsetning
    • Reduksjon av tidsforbruk og de generelle utgifter til rekruttering
    • Øket medarbeidertilfredshet og -engasjement
    • Øket salgsprestasjon, budsjettoppnåelse og kundelojalitet
    • Øket avkastning på utdannelses- og utviklingsinvesteringer

    Tilbage til toppen

  15. Hvordan kommer vi i gang?

    Med en enkel telefonoppringning kan du komme i kontakt med en av våre konsulenter, som kan gi deg svar på alle dine spørsmål om våre tjenester. Ring til 64 83 40 90 for å snakke med en representant, eller klikk her for å chatte online.

    Tilbage til toppen