[DisplayNone]

Alle kjøper et eller annet, så alle er en kunde. Det er usannsynlig at noen vil si at de nyter å være utsatt for dårlig kundeservice. Det er derimot kun noen få mennesker, som arbeider med kunder, som gjør en ekstraordinær innsats for å gi en fremragende kundeservice.


Seks avgjørende måter å oppføre seg på for kundeorienterte medarbeidere

Lær å gi fremragende kundeservice.
Download rapporten

Du har ikke råd til ikke å tilfredsstille dine kunder

Tenk på disse situasjoner ut fra en kundes perspektiv. Det skal ikke mye til før en kunde innser, at du og din virksomhet ikke er verd hans tid, krefter eller penger. En dårlig kundeopplevelse kan koste deg en kunde for alltid. Gjestfrihet, reiser, detaljhandel, helsevesen, og finansielle ytelser er særlig tilbøyelig til å miste kunder, som har en negativ opplevelse.


To tredjedeler av din omsetning bør komme fra eksisterende kunder.



Du kan ikke råd til å ansette mennesker, som ikke deler virksomhetens verdier

Profiles International fant fram til at vurderingen av sentrale personlighetstrekk, kombinert med et standardisert sett av ferdigheter, gir klare indikatorer for en medarbeiders sannsynlige suksess i en kundestilling. I 1987 utviklet Profiles vår Customer Service Knowledge Scale til USA's største kabel-TV, så de med suksess kunne identifiseres med ideelle jobbkandidatene til Call Centre, kundeserviceavdelinger, helpdesks, og tekniske representanter. Denne forskningen er kontinuerlig blitt forbedret gjennom mer enn to årtier med tusenvis av kunder på tvers av hundrevis av bransjer.

Hva dine kunder vil ha fra din virksomhet

  • Tillit

    En medarbeider, som har tillit til sin arbeidsgiver vil utarbeide en løsning, som tar hensyn til alle involverte parter, snarere enn å forsøke å rettferdiggjøre seg selv overfor kunden.

  • Takt

    Taktfulle medarbeidere oppfører seg ikke krenkende overfor kunder, og de er i stand til å være diskret, diplomatisk og tilbakeholdende.

  • Empati

    En medarbeider med en høy grad av empati vil forstå kundens følelser, og vil få kunden til å føle at hans bekymringer blir tatt alvorlig.

  • Konformitet

    Den optimale grad av konformitet for dine kundeorienterte medarbeidere avhenger virkelig av din virksomhet. Det sentrale er å forstå dine kunders mål og forventninger, og deretter bringe dine ansatte på linje med dine kunder.

  • Fokus

    Veldig fokuserte medarbeidere vil arbeide for å løse oppgaven uansett distraksjoner, og de vil være oppmerksomme på kundens behov.

  • Fleksibilitet

    Veldig fleksible mennesker har en tendens til og utforske nye måter å gjøre tingene på, og de blir ofte beskrevet som tilpasningsdyktige, imøtekommende og fordomsfrie.

    I både gode og dårlige tider kan en enkelt kundes samlede verdi over tid være eksepsjonelt større enn verdien av en rekke enkeltstående salg til engangskunder.